נגיד שאתם מעוניינים לפרסם בפייסבוק במיוחד לאנשים הנמצאים בקבוצה מסוימת או שעשו לייק לדף מסוים. איך תבטיחו שרק הם יראו את המודעות שלכם, ולא קהל יעד אחר שאינו רלוונטי? רמות הפילוח במערכת המודעות של פייסבוק, לא מאפשרות לגשת אל פרסונות נקודתיות, אלא אך ורק דרך קטגוריות של תחומי עניין.
ובכל זאת הדבר אפשרי. הרי אלפי ועשרות אלפי אנשים מחוברים לדפי המותג שהם אוהבים, וכן לקבוצות דיון בנושאים שונים. אז איך "מחלצים אותם" משם לטובת הקמפיין הפרסומי שלכם? הרי לכם מדריך קצר ואפקטיבי, המבוסס על וידיאו-פוסט מאתר God of SEO.
שלב 1 – איסוף מידע עם Social Lead Fox
השלב הזה הוא בעצם ליבת התהליך כולו. הורידו והתקינו את Social Lead Fox, תוכנה חינמית ששואבת פרטים אודות אנשים הנמצאים בפייסבוק. לשם הפעלת התוכנה תידרשו לספק כתובת מייל ולקבל קוד הפעלה. התוכנה לא תפעל ללא הקוד. התוכנה מאפשרת לחפש מידע מתוך פוסטים, קבוצות, אירועים ודפים לפי מילות מפתח. בנוסף ניתן לחפש אנשים ישירות, ולקבל את מספר הזיהוי שלהם בפייסבוק (UID). הקלידו נושא או את מילת המפתח הרלוונטית לכם, ולחצו על Enter במקלדת או על כפתור Go בצד ימין.
בשלב זה תתבקשו להתחבר לפייסבוק. מומלץ לעשות זאת עם חשבון פיקטיבי כלשהו, ולא עם החשבון האישי שלכם. לאחר שהתחברתם, תקבלו רשימה של דפים / קבוצות וכו', לפי הנושא שבחרתם. בדוגמה שלפנינו חיפשנו קבוצות פייסבוק הקשורות לביטוי "עסקים", וקיבלנו 25 תוצאות (מן הסתם אלו הן לא כל הקבוצות הקיימות בפייסבוק בנושא עסקים, אבל זה עדיין קציר משובח בהחלט). בצד ימין ניתן לראות כמה אנשים חברים בכל קבוצה. זה המפתח שלכם להוספת קהלי יעד מותאמים אישית, למודעות הפרסום בפייסבוק.
בגרסה החדשה של התוכנה, פרופיל בפייסבוק כבר אינו מספיק. התוכנה תדרוש מכם להירשם כמפתחים בפייסבוק, וליצור עמוד אפליקציה שיהיה מקושר אליכם. בשלב זה תצטרכו לקבל קוד אימות שיישלח אליכם לטלפון נייד כלשהו. לאחר שביצעתם זאת פעם אחת, תמיד תוכלו לחזור לעמוד האפליקציה שיצרתם – כדי להעתיק שוב את הקוד הדרוש, במקרים בהם תרצו להתקין את התוכנה במחשבים נוספים.
בצד שמאל סמנו ב"וי" את הקבוצות הרצויות לכם, ולאחר מכן הקליקו בצד ימין על Get Users. לאחר כמה שניות תקבלו רשימה שמית מלאה של כל האנשים החברים בקבוצות שסימנתם, כולל מספרי הזיהוי של כל אחד.
הקליקו על כפתור File בתחתית הרשימה, ותוכלו לייצא בקובץ את רשימת האנשים ומספרי הזיהוי.
שלב 2 – טעינת הקובץ במערכת הפרסום של פייסבוק
ניתן לטעון את הקובץ/קבצים הן במנהל המודעות הבסיסי יותר (Ads Manager) והן בעורך המורכב יותר (Power Editor). מכיוון שהאדס מנג'ר הרבה יותר קל לתפעול, עדיף להשתמש בו. הקליקו על גלגל השיניים בסרגל הניווט העליון, ובתפריט האנכי היכנסו ל- Manage Ads. לאחר מכן בחרו באפשרות "קהלים" / Audiences, והקליקו על הכפתור "צור קהל" / Create Audience.
בשלב זה ייפתח חלון נוסף, בו יש לבחור את האפשרות של טעינת קובץ מוכן (רשימת השמות שהכנתם באמצעות Social Lead Fox).
בחלון הבא תנו שם ותיאור לקובץ שבכוונתכם לטעון למערכת. לאחר מכן בחרו באופציה User Ids ואז תוכל להעלות את הקובץ המוכן.
לאחר כמה רגעים הקובץ ייטען, ופייסבוק יאשר לכם שמדובר במספר מסוים של אנשים כקהל יעד. ניתן להעלות כמה קבצים שונים. בשלב הבא הקליקו על "צור מודעה" / Create ad, ואז תגיעו למסך הרגיל של הכנת מודעות באדס מנג'ר.
שלב 3 – הכנת הקמפיין ועלייה לאוויר
בשלב הכנת המודעות תוכלו לראות את הקבצים שהעליתם, יחד עם טווח החשיפה המוערך של המודעות שלכם (תחת קטגוריית Audience).
כל מה שנשאר לכם לעשות הוא להעלות מודעות בצורה הרגילה, ולעקוב אחר ביצועי הקמפיין המפולח שיצרתם.
טיפים נוספים לסיום
1. אם Social Lead Fox לא מצליח למצוא קבוצות או דפים מסוימים, ניתן להשתמש באמצעים אחרים כגון XTractor (תוסף המיועד לכרום). כמו כן, חיפוש פשוט בגוגל יוביל אתכם לאפשרויות נוספות בנושא הזה.
2. במידה שהתוכנות והתוספים מחלצים מעט מדי אנשים ברשימת קהל היעד, ניתן להגדיל את הרשימה באמצעות אופציית Look alike ב-Power Editor בפייסבוק. פשוט מקליקים על Audiences, מעלים את קובץ קהל היעד שיצרתם ולאחר מכן נכנסים לפאואר אדיטור. מקליקים על Ad tools בפינה העליונה, בוחרים שוב Audiences ומקליקים על הקובץ שזה עתה העליתם. למטה תיפתח האפשרות ליצור קהל יעד דומה (Look alike), שבדרך כלל יהיה גדול משמעותית מהקובץ המקורי שיצרתם (ברוב המקרים, לא תמיד).
בהצלחה!
מאת עמית אדלר
היהתוכנה הזאת עדיין קיימת??
חיים
התוכנה האולטימטיבית לפרסום בקבוצות בפייסבוק! מומלצת
בהשקעה קטנה וחד פעמית תוכלו להשיג לקוחות חדשים בחינם דרך הפרסום בקבוצות בפייסבוק ,לחסוך המון זמן,לתזמן בקלות פרסומים בקבוצות בפייסבוק וגם לבצע הרשמה חכמה לקבוצות רלבנטיות למוצר/שירות שלכם … תוכנה שאין לה תחליף ! לפרטים לחצו עכשיו ! http://noamcohentsedek.ravpage.co.il/BMID/?ref=DanyV
danivk1408@gmail.com
האם התוכנה הזאת עדיין פעילה?
מורן
המערכת נסגרה לרישומים חדשים
אורי
היי נירשמתי אבל לא קיבלתי שום מייל
אמיר
היי אמיר
לא ברור למה התכוונת… לאן נרשמת?
seome
היי.. כאשר אני בוחרת באופציה של העלאת קובץ ליצירת קהל ובקטגוריה של user id – פייסבוק דורשים שאכניס app id..
האם יש דרך לעקוף זאת או שהאפשרות של יצירת רשימה נועדה רק לבעלי אפליקציות? תודה.
מאיה דוד
פייסבוק יסגרו את העמוד של הלקוח אם יטעינו רשימה כזו לטירגוט של המודעות שלו
bbbbbb
עד היום לא קרה לנו מצב כזה. רק לאחרונה הרמנו קמפיין מטורגט ל-180,000 איש שהנתונים שלהם חולצו עם תוכנה.
seome
http://Www.ulead.pro הרבה יותר חזק ויציב
יפתח
חשוב לציין שהתוכנה שאתה מציע עולה כסף. Social Lead Fox היא בחינם (לפחות נכון להיום).
admin
תודה על המדריך ועל השאלה והתשובה לגבי המשתמש הפיקטבי.
אבדוק אצלי אם זה עובד ויעיל
דודו
אהבתי, אבל למה צריך לפתוח חשבון פקטיבי?
אסנת רובין
היי אסנת, מכיוון שרוב הסיכויים שבפייסבוק לא יאהבו את כל הנושא הזה (של שאיבת מידע – scraping), רצוי להשתמש בפרופיל שאינו שלך. אם פייסבוק יחליטו לסגור את הפרופיל בגלל פעולת ה-scraping, עדיף שהוא יהיה פרופיל פיקטיבי.
admin