
בשנים האחרונות ניתן לראות שיותר ויותר חברות קידום ובניית אתרים, מציעות ללקוחות הקבועים והפוטנציאלים חבילות שיווק באינטרנט. במאמר זה נבין מדוע נושא השיווק באמצעות האינטרנט מהווה כיום חלק בלתי נפרד מכל עסק שמעוניין להצליח, להשיג יותר לקוחות וליהנות מגידול בהכנסות.
האינטרנט ואנחנו
נכון לשנת 2015 רוב האנשים רוכשים מוצרים ושירותים שונים באמצעות האינטרנט. יש כאלו שמחליטים לרכוש את המוצרים ישירות אונליין מחנויות וירטואליות, ויש אחרים שנכנסים אל מקורות מידע שונים באינטרנט כדי להתרשם מהמוצר או השירות, ורק לאחר מכן פונים טלפונית או מגיעים אל חנות העסק על מנת לבצע רכישה. כך או כך, האינטרנט הוא אחד מהכלים החזקים ביותר כיום. לכל רכישה בפועל קודם מחקר וחיפושים באינטרנט. לכן תחום השיווק באינטרנט מתקדם בצעדי ענק, והוא הכרחי ביותר לכל מי שמעוניין להגיע לתפוצה רחבה של אנשים או פלח שוק ממוקד.
תהליך השיווק באינטרנט
אם אתם מעוניינים לקדם את המוצר של החברה, השירות, אתר האינטרנט החדש שלכם או כל דבר אחר – הדרך היעילה ביותר לעשות זאת תהיה באמצעות האינטרנט. אם בעבר אנשים לא האמינו שהאינטרנט יצליח "לתפוס", ובשלב מאוחר יותר הם לא האמינו שאנשים יקלידו את פרטי כרטיס האשראי שלהם באינטרנט ויבצעו רכישות, כיום הם מאמינים בכך מסיבה פשוטה וברורה, הדבר מצליח. זה קורה. האינטרנט משמש פלטפורמה הן לפרסום והן לרכישה עצמה, וניתן לעשות זאת הן בצורה אורגנית (מתוצאות החיפוש הרגילות) והן בצורות ממומנות (מודעות ממומנות בגוגל, ביוטיוב ובפייסבוק), באנרים באתרי תוכן ורכש מדיה קונבנציונלי יותר.
אנשים מעוניינים ליהנות מהיצע גדול של פריטים, ממחירים אטרקטיביים ומחיסכון משמעותי ביותר של זמן וכסף. האינטרנט פשוט מאפשר להם לעשות זאת במהירות, בקלות ובנוחות מכל מקום, בהקלדה פשוטה של פרטי האשראי לרכישה מיידית, או באמצעות השארת פרטים באתר והמתנה ליצירת קשר מנציגי האתר להמשך השלמת העסקה. כל אלו מתאפשרים תודות לשיווק ממוקד ונכון באינטרנט. רק באמצעות שיווק חכם המתבצע על פי פילוח ברור, יש אפשרות להגיע לתוצאות הטובות ביותר ולזכות באותם מתעניינים, שמהווים קונים פוטנציאליים למוצרי ושירותי העסק.
אז מהם הכלים שלנו?
כעת כל שנותר לנו הוא להבין מהם הכלים שלנו לשיווק מוצלח באינטרנט ולצאת לדרך. ה"כלי" הראשון המוצלח ביותר הוא המומחה בתחום שיווק באינטרנט. כאן מדובר על אדם שלמד את התחום, התמקצע בו ויכול להבטיח ללקוחותיו את התוצאות האפקטיביות ביותר תוך פרק זמן קצר. מומחה שיווק מקצועי, מתאים ללקוחותיו את תוכנית השיווק המתאימה ביותר לצורכי העסק, ועדיין שומר בהקפדה על המסגרת התקציבית.
חלק מכלי השיווק הנוספים הם (כפי שכבר צוין לפני כן) קידום אורגני של האתר במנועי החיפוש, שיווק ברשתות חברתיות המובילות ברשת האינטרנט, שיווק נכון של המוצרים והשירותים בחנות הווירטואלית או אתר החברה, וזו רק תחילתה של רשימה ארוכה מאוד של כלי שיווק שקיימים ברשותו של המומחה.
תהליך השיווק האינטרנטי הוא בגדר חובה לכל עסק שמעוניין להצליח, בייחוד בהתחשב בעובדה שהתקציבים הדרושים לפרסום בעיתונות, ברדיו ובטלוויזיה חורגים בדרך כלל מיכולותיהם של מרבית העסקים הקטנים והבינוניים. מומחה בתחום ישלוט בכל הקשור לשיווק ממוקד לפלח שוק מסוים, ויהיה מסוגל לעזור לכל חברה או עסק להגיע אל אותה חשיפה רחבה ומיתוג חיובי הדרושים כל-כך להצלחתם.